زلال حکمت

زلال حکمت
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زلال حکمت و آدرس zolalehekmat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت باکس


آشنایی با نامه ی چهل و سوم نهج البلاغه

...........................................

بدون هیچ مقدمه ای ؛ بهترین معرف نامه ی 43 نهج البلاغه، ارائه ی اصل این نامه ی کوتاه اما پر مفهوم است:

(نامه به مصقلة بن هیبره شیبانی؛فرماندار اردشیر خره "فیروزآباد فارس"که در سال 38 هجری نوشته شده است)

گزارشی از تو به من دادند که اگر چنان کرده باشی؛ خدای خود را به خشم آورده و امام خویش را نافرمانی کرده ای! خبر رسید که تو غنیمت مسلمانان را که نیزه ها و اسب هایشان گرد آورده و با ریختن خون هایشان به دست آمده است ، به گروهی از اعراب که خویشاوندان تو هستند و تو را برگزیده اند، می بخشی!

 

قسم     به خدایی که دانه را شکافت و همه چیز را پدید آورد؛ اگر این گزارش درست باشد، در نزد من خوار شده و منزلت تو سبک گردیده است! پس حق پروردگارت را سبک مشمار و دنیای خود را با نابودی دینت آباد مکن که زیان کارترین انسان خواهی بود.آگاه باش! حق مسلمانانی که نزد من یا پیش تو هستند، در تقسیم بیت المال مساوی است. همه باید به نزد من بیایند و سهم خود را از من بگیرند.




نظرات شما عزیزان:

اوخواهدامد
ساعت19:59---9 اسفند 1391
سلام بزرگوار
زیبا و اموزنده هستند مطالبتون
همیشه خندان باشین /یا حق
منتظرتون هستم دوست عزیز


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 14:52 ] [ محمدحسین تقوایی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1393
فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 فروردين 92
امکانات وب